U vraagt zich misschien af: Hoe kan één persoon zoveel verschillende taakgebieden bedienen? Dat komt omdat ik een slordige dertig jaar werkervaring heb, in veel verschillende organisaties heb gewerkt en me altijd op het brede facilitaire vakgebied ben blijven richten. Het vak is interessant, dynamisch en maatschappelijk van belang, is mijn mening.
Ik werk zowel op regiebasis als via een vooraf vastgestelde opdrachtprijs.
Dit hangt af van wat past bij de aard van de werkzaamheden en gebeurt uiteraard in overleg met u als klant.
In het geval van interimwerkzaamheden is een vorm van “payrolling” een optie. Dit dan alleen als het deeltijd betreft.
Meerjarenonderhoudsplannen en Lange termijn huisvestingsplannen maak ik niet! Daarin is een keur aan bedrijven gespecialiseerd. Wat ik doe is in het voortraject met u meedenken over wat er precies moet gebeuren. Dit via een Plan Van Aanpak. Wat zijn de toekomstplannen voor de organisatie en welke acties moeten er vervolgens worden uitgezet? Wat gaat het één en ander kosten? Met een dergelijk plan kunt u dan “de boer op”. Ik ben namelijk objectief en hoef een plan niet naar mezelf toe te schrijven.
Uw medewerkers hebben een BHV training gevolgd. U heeft een bedrijfsnoodplan klaar. En nu? Hoe komt BHV in de genen van al uw medewerkers, ook de niet-BHV ers? En dit zonder dat de uren de pan uit rijzen? Ik heb ervaring in dit proces en weet hoe dit vormgegeven kan worden.
Staat er een interne verhuizing op stapel? Gaat uw gehele organisatie verhuizen naar een ander pand? Ik zorg dat alles in goede banen wordt geleid en doe tevens de nazorg.
Heeft u tijdelijk een facilitair manager nodig? In verband met bijvoorbeeld ziekte of reorganisatie? Ik ben landelijk inzetbaar. Het aantal uren per week in overleg.
Gaat u reorganiseren en moet er een nieuwe werkwijze worden geimplementeerd? Gaat uw organisatie groeien of krimpen? Ik zet een project op maat op poten en ben er goed in om de medewerkers daar op een prima manier in mee te nemen. Weerstand tegen verandering bij uw medewerkers? Ik zorg dat hun weerstand verandert in nieuw werkplezier.
Ik zelf spreek liever van Gastvrijheidsconcepten. Voor veel van de oudere cliënten van een (zorg) organisatie ook herkenbaarder. Wilt u de gastvrijheid in uw organisatie verbeteren? In een horeca setting of bijvoorbeeld qua bejegening van medewerkers naar klant of naar elkaar? Ik heb leuke werkmethodes om één en ander rechtstreeks op de werkvloer aan te pakken.
Moet er een nieuwe werkwijze worden aangeleerd in uw facilitaire afdelingen? Is verbetering in de onderlinge communicatie nodig? Ik geef trainingen op maat en als het beter is op de werkvloer. Mijn trainingen zijn gericht op uw organisatie en uw medewerkers en zijn daardoor nooit een kopie van elkaar.